فراهانی

درآمد رستوران در آلمان

صنعت رستوران داری در آلمان به درآمدهای رو به رشدی دست یافته است، با وجودی که در سال 2020 به دلیل محدودیت های اعمال شده در طول همه گیری ویروس کرونا (COVID-19) این روند رو به کاهش گذاشت؛ با این حال، به سرعت به روند افزایشی خود بازگشت، به طوری که درآمد این صنعت از 51.3 میلیارد یورو در سال 2019 به حدود 55.7 میلیارد یورو در سال 2022 رسید. با وجودی که صنعت رستوران داری به یکی از پردرآمدترین شغل ها بدل شده است ولی درآمد رستوران در آلمان برای رستوران داران و کارگران رستوران چقدر است؟ این پرسشی است که قرار است در این مقاله به آن بپردازیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

صنعت رستوران داری در آلمان

آلمان ظرفیت زیادی برای ارائه به طرفداران غذا خوردن در بیرون از خانه دارد، به ویژه در شهرهای بزرگ آلمان تنوع گسترده ای از رستوران هایی که غذاهای متنوع بین المللی ارائه می دهند، وجود دارد؛ حتی گزینه های اقتصادی نیز ارائه می شود. آلمان نیز سهم خود را از رستوران های ستاره دار مجلل در سطح جهانی دارد. در میان جمعیت آلمان، حدود 50.5 میلیون نفر در سال 2023 گاهی اوقات بیرون غذا می خوردند و 10.8 میلیون نفر اغلب این کار را انجام می دادند. در حالی که ارقام نسبت به سال قبل تغییر قابل توجهی نداشته است، تورم آلمان و افزایش هزینه های انرژی در طول سال 2022 بدون شک در تصمیمات مردم برای صرف غذا در بیرون از خانه یا در خانه نقش داشته است. یکی دیگر از عواملی روی غذا خوردن در رستوران تاثیر گذاشته است؛ افزایش تعداد پلتفرم های آنلاین سفارش و تحویل غذا مانند Lieferando است.

 دو عامل برای آلمانی‌هایی که قصد بیرون از خانه غذا خوردن دارند، بسیار مهم تلقی می شود:

  1. سبک زندگی سالم تر: با افزایش آگاهی نسبت به سلامتی، مصرف کنندگان به طور فزاینده ای به دنبال محصولات سالم تر هستند. از این رو، رستوران داران باید بر روی گنجاندن گزینه های غذایی مغذی تر تمرکز کنند.
  2. ارزش نسبت به پول: مصرف‌کنندگان به شدت نسبت به قیمت‌ها آگاه هستند و در حالی که با افزایش قیمت‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند، به دنبال پیشنهادهایی هستند که در مقابل پولی که پرداخت می کنند، با ارزش باشد.

صرف نظر از اینکه چقدر آلمانی‌ها ترجیح می دهند بیرون از خانه غذا بخورند یا خیر، انتظار می رود این صنعت به رشد و کسب درآمد ادامه دهد. پیش‌بینی‌های مربوط به درآمد صنعت رستوران‌داری برای سال 2024 مثبت به نظر می‌رسد و پیش‌بینی می‌کند بیش از ۵۴ میلیارد دلار آمریکا باشد.

درآمد رستوران در آلمان چقدر است؟

تجزیه و تحلیل داده های نظرسنجی حقوق که مستقیماً از کارفرمایان و کارمندان ناشناس در آلمان جمع آوری شده است نشان می دهد کهمیانه درآمد رستوران در آلمان 2100 یورو در ماه باشد. این عدد “محدوده محتمل” مقادیری را نشان می دهد که برآورد کل درآمد و بر اساس درآمد جمع‌آوری‌شده از کاربران مختلف است.

از طرف دیگر میانگین خالص درآمد رستوران در آلمان 25690 یورو در سال و 12 یورو در ساعت تخمین زده می شود. دامنه درآمد یک رستوران دار می تواند بین 19524 تا 29903 یورو است.

یک صاحب رستوران  با 1 تا 3 سال تجربه به طور متوسط ​​27.963 یورو درآمد دارد. از طرف دیگر، یک صاحب رستوران با 8 سال سابقه تجربه به طور متوسط ​​30.397 یورو می تواند درآمد داشته باشد.

بر اساس داده های موجود، درآمد رستوران در آلمان برای صاحب رستوران طی 5 سال 6 درصد افزایش خواهد یافت و حدودا به 29616 یورو در سال 2029 خواهد رسید.

درآمد رستوران در آلمان برای پیشخدمت

متوسط ​​دستمزد یک پیشخدمت 30079 یورو در سال و 14 یورو در ساعت در آلمان است. میانگین دستمزد یک پیشخدمت بین 23432 تا 34351 یورو است. به طور متوسط، مدرک دبیرستان بالاترین سطح تحصیلات مورد نیاز برای یک پیشخدمت است.

چه عواملی بر درآمد رستوران در آلمان تأثیر می گذارد؟

درآمد رستوران در آلمان تحت تأثیر عوامل مختلفی است. عوامل کلیدی تعیین کننده عبارتند از کیفیت غذا و نوشیدنی، استراتژی قیمت گذاری، خدمات مشتری، استراتژی بازاریابی، شهرت و نوآوری. علاوه بر این، عواملی مانند قیمت، کیفیت غذا، محیط، کیفیت خدمات و سفارشات آنلاین نقش مهمی در افزایش عملکرد رستوران دارند. شاخص های مالی مانند بازده حقوق صاحبان سهام، حاشیه سود فروش و نسبت گردش کل دارایی ها نیز به طور قابل توجهی بر سودآوری تأثیر می گذارد. علاوه بر این، محیط عملیاتی، ذینفعان (شامل مشتریان، تامین کنندگان و کارمندان) و تصمیمات مدیریت در مورد مکان، کارکنان، قیمت گذاری و استراتژی های بازاریابی عوامل حیاتی موثر بر موفقیت و سودآوری رستوران های مستقل هستند. درک و مدیریت موثر این عوامل برای تضمین موفقیت مالی یک رستوران ضروری است.

چگونه درآمد رستوران در آلمان را افزایش دهیم؟

ارائه کیفیت خوب در کنار قیمت مناسب: شاید مهم ترین مسئله برای فردی که صنعت رستوران داری را به عنوان شغل انتخاب می کند، توجه به ارائه کیفیت خوب و قیمت مناسب است. به یاد داشته باشید همه برای خوردن یک وعده دیگر غذای خوشمزه که از نظر هزینه بصرفه است، همیشه باز می گردند.

تقویت حضور آنلاین: افزایش بازدید آنلاین رستوران شما از طریق روش های سئو و شبکه های مجازی جذاب می تواند مخاطبان بیشتری را جذب کند و ارزش بازار شما را افزایش دهد.

مکان مناسب: انتخاب یک نقطه در نزدیکی رستوران های دیگر می تواند یک مرکز غذاخوری ایجاد کند که مشتریان بیشتری را به خود جذب کند و به طور بالقوه ترافیک پیاده روی را افزایش دهد و جذابیت رستوران شما را افزایش دهد.

ارتباط و خدمات مشتریان: همیشه یک فروشنده خوب که با مردم و مشتریان خود به خوبی برخورد می کند، محبوب خواهد بود و به جذب مشتری کمک می کند. خود را برای انتقادپذیر و مسئول بدانید تا بتوانید مشتریان بیشتری برای بیزینس خود جذب کنید.

انواع رستوران‌ها در آلمان

رستوران‌ها در آلمان ممکن است با توجه به خدماتی که ارائه می دهند و نحوه ارائه خدمات به انواع مختلفی تقسیم بندی شوند:

  1. رستوران‌های با سرویس کامل (Full-Service Restaurants): این دسته رستوران‌ها، دارای منو کامل غذا، دسر و نوشیدنی هستند که به بهترین نحو توسط تیم آشپزخانه و سالن داران ارائه می شود. اگر رستوران های مجلل در این دسته قرار می گیرند و غذا خوردن در این رستوران ها تجربه لذ بخشی است. لازم به ذکر است که این دسته رستوران ها درآمد بیشتری دارند.
  2. رستوران‌های با سرویس سریع (Quick-Service Restaurants): این رستوران‌ها فضای معمولی و خودمانی تری دارند و بر ارائه سریع خدمات با قیمت مناسب تاکید دارند.
  3. کافی شاپ‌ها: این دسته بزرگ از صنعت غذا فقط بر روی قهوه و سایر ترکیبات بر پایه قهوه تاکید دارند. انواع شیرینی نیز در کافه ها سرو می شود.

معروف ترین برندهای رستوران در آلمان

از معروف ترین برندهایی رستوران که علاوه بر سایر نقاط جهان در آلمان نیز فعالیت دارند می تواند به مک دونالد (McDonald’s)، برندهای رستوران بین المللی (Restaurant Brands International)،L’Osteria، Gastro & Soul، میچلز و باتلر (Mitchells & Butlers) و سوسالیتوس (Sausalitos) اشاره کرد.

L’Osteria بزرگترین سری رستوران با سرویس کامل از نظر درآمد در سال 2023 بود. هدف این اپراتور ارائه غذاهای ایتالیایی تازه، فضایی معمولی و پیتزاهای تازه است. منوی L’Osteria شامل پیتزاهای تازه آماده شده، پاستا و دسر با قیمت مناسب است. L’Osteria به طور قابل توجهی در آلمان، اتریش، سوئیس، و بریتانیا، با مکان های جدید گسترش یافته است. همچنین یک کارخانه ماکارونی در نورنبرگ افتتاح کرد تا هم تولید ماکارونی خود را استاندارد کند و هم برند خود را گسترش دهد. اکثر مواد اولیه L’Osteria از ایتالیا وارد می شود، در حالی که سبزیجات آن توسط شرکای منطقه ای تامین می شود.

از برندهای معروف که در سرتاسر جهان شعبه دارد، مک‌دونالد است. مک‌دونالد آلمان علاوه بر محصولاتی که به صورت روتین در منو این سری رستوران وجود دارد؛ خط تولید جدیدی را با الهام از چهره‌های مشهور جهانی بیل و تام کائولیتز معرفی کرد و مک‌پلنت برگر و مک‌پلانت ناگتس را به نمایش گذاشت. این همکاری انحصاری با دوقلوهای موسیقیدان مشهور بیل و تام کاولیتز اولین حضور خود را در مک‌دونالد آلمان نشان می‌دهد.

استارباکس نیز در آلمان شعبه زیادی دارد و دیگر برندهای معروف کافه در آلمان است که درآمدزایی بسیار خوبی دارد.

بهترین پلتفرم های آنلاین سفارش غذا در آلمان

1. Lieferando

لیفراندو یکی از محبوب ترین شرکت های ارسال غذای آنلاین در آلمان است. طیف گسترده ای از گزینه های غذایی را از رستوران های سراسر کشور ارائه می دهد. می‌توانید از پیتزافروشی‌ها، رستوران‌های چینی، گزینه‌های فست فود یا هر نوع غذای دیگری که هوس دارید، غذا سفارش دهید. لیفراندو همچنین دارای مجموعه ای عالی از گزینه های گیاهی و وگان است.

هنگامی که برای Liefrando ثبت نام می کنید، می توانید 5 یورو تخفیف برای اولین سفارش خود دریافت کنید. برای جمع آوری و بازخرید امتیاز در سفارش بعدی خود، حتماً در برنامه Punkte ثبت نام کنید.

2. Wolt

Wolt یکی دیگر از برنامه های تحویل غذا است، درست مانند Lieferando، با گزینه های متعدد: از غذاهای ایتالیایی تا تایلندی، که به سرعت در آلمان محبوبیت پیدا می کند. هنگامی که برای Wolt ثبت نام می کنید، می توانید 10 یورو تخفیف برای اولین سفارش خود دریافت کنید. همچنین می توانید یک دوست را معرفی کنید و اعتباری تا سقف 15 یورو کسب کنید که می توانید در سفارش بعدی خود از آنها استفاده کنید.

اگر مایل به پرداخت هزینه تحویل نیستید، می توانید غذا را از رستوران تحویل بگیرید. همچنین می‌توانید برای یک روز شلوغ، مانند عصر جمعه، سفارش را از قبل بگذارید.

3. Uber Eats

Uber Eats یک برنامه سفارش آنلاین غذا است که برای تحویل سریع غذا از گزینه های محبوب در آلمان و سراسر جهان است.

جمع بندی

براساس داده های موجود که از کارفرمایان مختلف جمع آوری شده است؛ تخمین زده می شود که میانگین خالص درآمد رستوران در آلمان 25690 یورو در سال است، اما باید توجه داشت که کیفیت ارائه خدمات، کیفیت غذا، قیمت ها، مکان و سایر هزینه های فرعی رستوران، می تواند در درآمد رستوران در آلمان تاثیر بسزایی داشته باشد. با این وجود می توان به جرئت گفت که رستوران‌داری در آلمان جز مشاغل بسیار پر رونق و رو به رشد است که برای افرادی که در این زمینه تخصص کافی و نوآوری دارند می تواند یک شغل خوب و پردرآمد محسوب شود.

پرسش های متداول:

سطح تحصیلات مورد نیاز برای بازکردن رستوران در آلمان چیست؟

به طور متوسط، مدرک دبیرستان بالاترین سطح تحصیلات برای صاحب رستوران است. مدیریت و مدیریت بازرگانی رشته تحصیلی مناسبی برای افرادی است که قصد تاسیس رستوران را دارند.

درآمد کافی شاپ در آلمان چقدر است؟

فردی که به عنوان مدیر کافی شاپ در آلمان کار می کند معمولاً حدود 4210 یورو درآمد دارد. دستمزدها از 1940 یورو (کمترین) تا 6700 یورو (بالاترین) متغیر است. متوسط حقوق ناخالص باریستا در آلمان 27.963 یورو یا معادل نرخ ساعتی 13 یورو است.

elel
elel
خواندن این مقالات به شما کمک خواهد کرد
نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟
تماس سریع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *