فراهانی

بهترین شهرهای آلمان برای زندگی در سال 2024

آلمان مکانی عالی برای زندگی، کار و تشکیل خانواده است. آلمان چیزی برای ارائه به همه دارد، چه به دنبال هیجان در شهرهای بزرگ باشید و چه به دنبال یک فضای آرام تر در شهر کوچک باشید. . هر شهر مجموعه ای از مزایای منحصر به فرد خود را دارد که آن را تبدیل به انتخاب مناسبی برای مهاجران می کند. در این مقاله به بهترین شهرهای آلمان برای زندگی در سال 2024 نگاهی خواهیم داشت.

برای انتخاب بهترین شهر چه عواملی را باید در نظر بگیرید؟

هنگام انتخاب بهترین شهرهای آلمان برای زندگی در سال 2024، چند فاکتور وجود دارد که باید در نظر بگیرید. برخی از این موارد عبارتند از:

سیستم حمل و نقل عمومی

یکی از حیاتی ترین جنبه ها برای مهاجران هنگام انتخاب شهر برای زندگی، سیستم حمل و نقل عمومی است. سیستم حمل و نقل عمومی خوب، گشت و گذار در شهر و کاوش در قسمت های مختلف آن را آسان می کند. آلمان یک سیستم حمل و نقل عمومی عالی دارد که رفت و آمد افراد را در شهری که در آن زندگی می کنند، آسان می کند.

جامعه بین المللی

یکی دیگر از عوامل حیاتی برای مهاجران، جامعه بین المللی در یک شهر است. این جنبه را می توان با مشاهده تعداد افراد انگلیسی زبان، مدارس بین المللی و رستوران هایی که غذاهای خارجی سرو می کنند؛ اندازه گیری کرد. برلین، مونیخ، هامبورگ و دوسلدورف دارای جوامع مهاجر بزرگتری هستند. در این شهرها، یافتن دوست و داشتن یک حلقه اجتماعی برای مهاجران آسان تر است.

خانواده دوستی

بسیاری از مهاجران دارای خانواده، زندگی در شهرهای کوچک‌تر مانند بن یا هایدلبرگ را انتخاب می‌کنند، زیرا این شهرها بیشتر خانواده دوست هستند و سرعت زندگی کمتری دارند. این شهرها سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی عالی، فرصت‌های فراوان برای فعالیت‌های خارج از منزل و جوامع بین‌المللی را ارائه می‌دهند. آنها همچنین دارای مدارس بین المللی هستند، بنابراین مهاجران می توانند فرزندان خود را در مدرسه ای ثبت نام کنند تا بتوانند زبان و فرهنگ خانه جدید خود را یاد بگیرند.

دسترسی به فرودگاه

برخی از مهاجران در شهرها یا حتی کشورهای مختلف کار می کنند، بنابراین دسترسی به فرودگاه عامل مهمی در انتخاب محل زندگی است. برلین، مونیخ، هامبورگ، دوسلدورف، اشتوتگارت و فرانکفورت دارای فرودگاه های بین المللی بزرگی هستند که به راحتی با وسایل حمل و نقل عمومی قابل دسترسی هستند. به این ترتیب، اتباع بین‌المللی می‌توانند برای کار یا تفریح ​​بدون رانندگی طولانی بین شهرها، سفر کنند.

تنوع غذا

تنوع غذا در برلین، مونیخ، هامبورگ و دوسلدورف عالی است. اکثر شهرهای بزرگ رستوران های بین المللی فراوانی دارند که غذاهای سراسر جهان را سرو می کنند. علاوه بر این، رستوران های آلمانی زیادی وجود دارد که غذاهای سنتی مانند شنیسل، سوسیس و کوفته سیب زمینی سرو می کنند.

بهترین شهرهای آلمان برای زندگی در سال 2024

اکنون که در مورد برخی از عواملی که باید در انتخاب بهترین شهر آلمان برای زندگی در نظر بگیرید صحبت کردیم، بیایید به بهترین شهرها برای مهاجران نگاهی بیاندازیم.

برلین

برلین یک انتخاب واضح است زیرا بزرگترین شهر آلمان است. همچنین به دلایل بسیاری یکی از بهترین شهرها برای مهاجران است. در این شهر نیازهای همه افراد می تواند تامین شود، چه بخواهید به باشگاه بروید یا با فرزندان خود در پارک قدم بزنید. این شهر دارای سیستم حمل و نقل عمومی عالی و جامعه بین المللی است که مطمئناً باعث می شود شما احساس کنید در خانه خود هستید. شما همچنین می توانید از فرودگاه بین المللی آن، فرودگاه براندنبورگ برلین (BER)، هر زمان که بخواهید پرواز کنید. اگر تازه به آلمان مهاجرت کرده اید، برلین ممکن است برای شما خوب باشد. این شهر خانه بسیاری از استارتاپ ها است. فرصت های شغلی در همه جا وجود دارد و بازار نیز برای کسانی که آلمانی را روان صحبت نمی کنند هم مناسب است.

پایتخت آلمان در میان افراد خلاق، کارآفرینان فردی و نوآوران محبوب است. برلین متخصصان جوان را از سراسر جهان جذب می کند و مکانی است که می توانید در یک شرکت جالب و امیدوار کننده شغل پیدا کنید. این شهر بزرگ آلمانی نیز مملو از نوآوری هایی است که افراد فعال را به خود جذب می کند.

برلین یک شهر واقعاً جهانی است: بسیاری از مردم به خوبی انگلیسی صحبت می کنند و فرصت های شغلی وجود دارد که نیازی به دانستن زبان آلمانی ندارد.

کارفرمایان عمده در صنایع زیر فعالیت دارند: تکنولوژی پزشکی، داروسازی، حمل و نقل، مهندسی مکانیک و صنایع شیمیایی.

از سوی دیگر، پایتخت آلمان رتبه پایینی در بعضی شاخص های مدنظر مهاجران دارد و مکانی است که خارجی ها با موانع قابل توجهی روبرو هستند. به عنوان مثال، اینترنت سریع مشکلاتی دارد، همه جاها پرداخت با کارت را قبول نمی کنند و مدیریت اداری رضایت بخش نیست.

78 درصد از پاسخ دهندگان اجاره مسکن در اینجا را دشوار می دانند و 39 درصد برای برقراری یک زندگی اجتماعی تلاش می کنند. در عین حال 83 درصد وضعیت اقتصادی فعلی را خوب می دانند.

 هرچند هزینه زندگی در اینجا کمتر از سایر پایتخت های اروپایی است، احتمالاً به این دلیل که در قسمت شرقی کشور واقع شده است، جایی که استاندارد زندگی کمی پایین تر از غرب است.

مونیخ

مونیخ یکی دیگر از شهرهای عالی برای مهاجران است. مانند برلین امکانات خوبی دارد، اما کوچکتر است و هزینه زندگی بالاتری دارد. زندگی در مونیخ به این معنی است که شما به طور همزمان به شهر بزرگ و طبیعت دسترسی دارید. در مونیخ، فرصت برای بیرون رفتن و لذت بردن از طبیعت در سواحل رودخانه ایسار وجود دارد. فرودگاه بین المللی در شهر دسترسی آسان را از هر نقطه دیگری در آلمان یا خارج از کشور فراهم می کند. شما همچنین تعداد زیادی رستوران بین المللی را در مونیخ خواهید یافت، مونیخ یک شهر مهاجرنشین محبوب به دلیل کیفیت بالای زندگی و تعادل بین کار و زندگی است. همچنین شایان ذکر است که مونیخ یکی از گران ترین شهرهای این کشور است.

سومین شهر بزرگ این کشور مرکز تاریخ و فرهنگ در منطقه باواریا است. مونیخ همچنین مرکز اقتصادی آلمان محسوب می شود که میزبان بسیاری از شرکت های چند ملیتی است.

محبوب‌ترین بخش‌ها برای اشتغال عبارتند از IT، امور مالی و خودرو، با میانگین حقوق سالانه کمتر از 57000 یورو.

67 درصد از مهاجران از زندگی در مونیخ راضی هستند. با این حال، چالش‌هایی وجود دارد: شهر دارای هزینه‌های حمل و نقل عمومی بالا و فضای رستوران ها نسبتاً توسعه نیافته است.

هامبورگ

هامبورگ یک گزینه عالی برای مهاجران است. به اندازه برلین یا مونیخ بزرگ و شلوغ نیست، اما هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن در آنجا وجود دارد. می‌توانید در منطقه تاریخی آلتونا قدم بزنید، از موزه‌هایی مانند Miniatur Wunderland یا موزه هنرهای زیبا Kunsthalle هامبورگ در خیابان Stadthausbrücke، و بسیاری از فعالیت‌های هیجان‌انگیز دیگر، مانند بیرون رفتن در رودخانه البه در یک تور قایق، دیدن کنید. فرودگاه هامبورگ همچنین بسیاری از پروازهای مستقیم را به دیگر شهرهای اروپایی ارائه می دهد که در صورت نیاز سفر را آسان می کند.

این شهر که بیشتر به خاطر بندر شلوغ و صنعت دریایی توسعه یافته اش شناخته شده است، طیف گسترده ای از مشاغل در لجستیک، تجارت و کشتیرانی ارائه می دهد. اقتصاد هامبورگ متنوع است و حتی شامل صنعت هوافضا می شود.

این شهر ثروتمندترین شهر آلمان با بالاترین تولید ناخالص داخلی و نرخ اشتغال است.

این مکان با زیرساخت های حمل و نقل توسعه یافته و کیفیت زیست محیطی شهری بالا مکانی جذاب برای کار در نظر گرفته می شود.

از سوی دیگر، بعضی رتبه‌بندی ها، هامبورگ را «شهری با ناراضی‌ترین مهاجران» در آلمان می‌نامد. 41 درصد از پاسخ دهندگان از زندگی اجتماعی خود ناراضی هستند. 61 درصد از مشکلات دوست یابی در جامعه و مدیریت بوروکراسی شکایت دارند. زندگی در هامبورگ به ویژه برای مهاجرانی که آلمانی صحبت نمی کنند چالش برانگیز است.

دوسلدورف

یکی از بهترین شهرهای آلمان است، اما کمتر مورد توجه مهاجران قرار گرفته است. این شهر سیستم حمل و نقل عمومی عالی و جامعه بین المللی قوی دارد. شما همچنین می توانید از فرودگاه بین المللی آن که به معنای واقعی کلمه کمتر از 10 دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد، پرواز کنید. دوسلدورف لزوماً شهر بزرگی نیست، اما رستوران‌های بین‌المللی متنوعی را در خود جای داده است. دوسلدورف به اندازه برلین یا مونیخ مشهور نیست، اما به همان اندازه امکانات برای ارائه دارد. اگر طرفدار شدید غذاهای آسیایی هستید، دوسلدورف را دوست خواهید داشت. این شهر دارای یک جامعه ژاپنی بزرگ است و شما می توانید رستوران های خوشمزه و معتبر ژاپنی را در همه جا پیدا کنید. این یک شهر چند فرهنگی است که به ویژه در غذاهای آن منعکس شده است: علاوه بر رستوران های معمولی، رستوران های بسیاری با منوهای محلی وجود دارد.

این شهر یک مرکز تجاری و اقتصادی مهم به ویژه در مد، تبلیغات و مخابرات است. این منطقه در یکی از بزرگترین مناطق اقتصادی اروپا واقع شده است و شرایطی را برای متخصصینی که به دنبال فرصت های جدید در فضایی آرام هستند، ارائه می دهد. کارفرمایان پیشرو در اینجا شرکت هایی در زمینه مهندسی، بانکداری و ساخت و ساز هستند.

علاوه بر این، دوسلدورف یکی از زیباترین شهرهای آلمان است. برای یک شهر بزرگ اروپایی، نرخ جرم و جنایت نسبتا پایین، شبکه حمل و نقل مدرن و هزینه زندگی به طور کلی پایین است.

فرانکفورت

فرانکفورت یک مرکز اقتصادی مهم کشور آلمان است که برای افراد متخصص در امور مالی، تجارت و اقتصاد ایده آل است. فرانکفورت محیطی پویا با بسیاری از شرکت های چند ملیتی و موسسات مالی ارائه می دهد. دانشگاههای مهمی مانند گوته فرانکفورت، دانشکده مالی و مدیریت فرانکفورت در این شهر واقع شده اند. ویژگی های منحصر به فرد مانند مدرنیته، جمعیت متنوع از نظر فرهنگی و حمل و نقل عمومی گسترده، همگی در فرانکفورت جمع شده اند. هزینه زندگی نسبتاً بالا است اما فرصت های شغلی پاره وقت متعدد و فرصت های شغلی با تمرکز قوی در امور مالی، تجاری و تجارت بین المللی از مزایای مهم فرانکفورت است.

فرانکفورت یک مرکز اقتصادی جهانی و مرکزی برای کسب و کارهای فعال در اروپا است. به دلیل زیرساخت های عالی و استاندارد بالای زندگی اش شناخته شده است. فرانکفورت همچنین خانه بسیاری از مدارس بین المللی است که آن را به گزینه ای عالی برای مهاجران با خانواده تبدیل می کند.

آخن

آخن یکی دیگر از شهرهای زیبا است که در حاشیه غربی آلمان واقع شده است. این شهر به خاطر معماری اش شناخته شده است و مرکز تاریخی شهر ارزش دیدن دارد. غذا در اینجا به دلیل وجود رستوران های بین المللی در آخن بسیار عالی است. می‌توانید از فرودگاه بین‌المللی مجاور آن پرواز کنید یا با قطار به کشورهای دیگر مانند هلند و بلژیک به دلیل نزدیکی آنها بروید.

89 درصد از مهاجران مورد بررسی از کشورهای مختلف از زندگی در اینجا راضی هستند. در رده “وضعیت مشاغل” که فرصت های شغلی، پیشرفت شغلی و تعادل بین کار و زندگی را ارزیابی می کند، آخن رتبه اول را در جهان دارد و بهترین شهر برای کار در آلمان در نظر گرفته می شود. مشاغل پرطرفدار در آخن شامل مدیریت اداری، خرده‌فروشی، تولید خودرو (در حال حاضر خودروهای الکتریکی مانند StreetScooter)، فناوری اطلاعات و مراقبت‌های بهداشتی است.

همچنین آخن یکی از دانشگاه‌های فنی پیشرو کشور را در خود جای داده است که به لطف آن تقریبا نیمی از جمعیت شهر، دانشجو هستند.

لایپزیگ

اگر به دنبال فضایی آرام تر هستید، لایپزیگ گزینه عالی دیگری برای زندگی است. این شهر دارای سیستم حمل و نقل عمومی عالی است و جامعه بین المللی بزرگی را در خود جای داده است. شما همچنین می توانید از فرودگاه آن سفر کنید. لایپزیگ به‌خاطر موسیقی‌اش معروف است و بارها و کلوب‌های زیادی را در اینجا خواهید دید که موسیقی زنده ارائه می‌دهند. غذا نیز عالی است و رستوران های بین المللی مختلف را می توانید انتخاب کنید. هنوز در بین مهاجران محبوبیت خاصی ندارد، اما قبلاً به عنوان “برلین بعدی” نامگذاری شده است.

برمن

برمن یک شهر کوچک و جذاب در شمال آلمان است. این شهر به دلیل معماری خود شناخته شده است و بناهای تاریخی زیادی دارد که ارزش بازدید دارند. این شهر محل زندگی یک جامعه بین المللی نسبتاً بزرگ است و می توانید از فرودگاه آن به صورت بین المللی پرواز کنید. برمن به خاطر غذاهای دریایی اش نیز شناخته شده است، بنابراین می توانید تا زمانی که آنجا هستید از غذاهای تازه و خوشمزه لذت ببرید.

بهترین شهرهای آلمان برای دانشجویان

آلمان یک مقصد محبوب برای دانشجویانی است که به دنبال ادامه تحصیلات عالی هستند. در اینجا برخی از بهترین مکان‌ها برای زندگی در آلمان آورده شده است که تجربه‌ای عالی علمی و اجتماعی را ارائه می‌دهند:

برلین: برلین به خاطر صحنه هنری و فرهنگی پر جنب و جوشش شناخته شده است که آن را به مکانی هیجان انگیز برای زندگی دانشجویان تبدیل کرده است. دانشگاه های معروفی مانند دانشگاه آزاد برلین و دانشگاه هومبولت برلین در این شهر قرار دارند.

مونیخ: مونیخ یک شهر عالی برای دانشجویانی است که هم از فضای باز و هم از زندگی شهری لذت می برند. این شهر محل دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ است که به خاطر برنامه های عالی دانشگاهی اش شناخته شده است.

فرانکفورت: فرانکفورت یک شهر عالی برای دانشجویان تجارت و امور مالی است. این دانشگاه میزبان دانشگاه یوهان ولفگانگ گوته فرانکفورت است که یکی از معتبرترین دانشگاه های آلمان است.

هایدلبرگ: هایدلبرگ شهری زیباست که به خاطر شهر قدیمی زیبا و دانشگاه معتبرش شناخته شده است. روپرشت-کارلز-دانشگاه هایدلبرگ یکی از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های اروپاست.

بن: بن شهری جذاب و مقرون به صرفه است که دانشگاه بن را در خود جای داده است. این دانشگاه به دلیل برنامه های عالی خود در علوم طبیعی، اقتصاد و علوم انسانی شناخته شده است.

این شهرها زندگی دانشجویی پر جنب و جوش، زندگی مقرون به صرفه و برنامه های علمی عالی را ارائه می دهند که به دانشجویان با زمینه ها و رشته های تحصیلی مختلف پاسخ می دهد. بنابراین می توان آنها را یکی از بهترین شهرها برای زندگی دانشجویان در آلمان در نظر گرفت.

جمع بندی

همانطور که می بینید، بسیاری از شهرهای آلمان برای مهاجران عالی هستند. از بهترین شهرهای آلمان برای زندگی در سال 2024 می توان برلین، مونیخ، هامبورگ و دوسلدورف را نام برد. براساس رتبه بندی که در فوریه 2024 بعد از بررسی شرایط زندگی در بیش از 450 شهر در سراسر جهان، بر اساس کیفیت زندگی منتشر شد؛ سه شهر آلمان در بین ده شهر برتر قرار گرفتند: مونیخ (رتبه 6)، فرانکفورت (رتبه 7) و دوسلدورف (رتبه 10). در این گزارش با ارزیابی شرایط زندگی بر اساس 39 عامل، اعلام شده است که تقریباً تمام شهرهای بزرگ آلمان یک فضای چندفرهنگی مدرن دارند و آماده استقبال از مهاجران در همه طیف ها هستند. مهمترین نکته این است که یکی را انتخاب کنید که مطابق با نیازها و علایق شما باشد. امیدواریم این مقاله با ارائه اطلاعاتی در مورد برخی از بهترین شهرهای آلمان، تصمیم شما را آسان تر کرده باشد.

پرسش های متداول:

طرحواره پیدا نشد.
elel
elel
خواندن این مقالات به شما کمک خواهد کرد
نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟
تماس سریع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *